سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
دانستنی هایی درباره ی کشتی تایتانیک و از بین رفتن آن
دانستنی هایی درباره ی کشتی تایتانیک و از بین رفتن آن
  • 6 سال قبل - 18 فروردین 1397 ساعت 20:49
  • تعداد بازدید: 2580

دانستنی هایی درباره ی کشتی تایتانیک و از بین رفتن آن

جمله ای که توماس اوندرز سازنده کشتی تایتانیک پس از ساخت آن گفت : ”حتی خدا هم نمیتواند این کشتی را غرق کند
تایتانیک در اولین سفر خود در 15 اوریل 1912 غرق شد

تلاش بر آن داریم تا مطلبی خواندنی درباره ی کشتی بزرگ تایتانیک تقدیم مخاطبان عزیز کنیم . امیدواریم تا بتوانیم مفیدترین مطلب ها را از رسانه ی بزرگ "بازارآذربایجان" تقدیم حضورتان کنیم.

دانشمندان اخیرا تئوری جدیدی در مورد علل غرق شدن کشتی تایتانیک ارائه داده اند که یکی از آنها قرص کامل ماه در ان زمان بوده که ممکن است باعث برخورد کشتی با کوه یخی شناور باشد که باعث کشته شدن 1500 نفر شد.

دونالد آلسون ستاره شناسی از دانشگاه تگزاس می گوید احتمال دارد ماه کامل در 4 ژانویه سال 1912 جزرومد های غیر عادی و سنگینی بوجود آورده باشد که سبب شده تکه بزرگی از یخ به سمت جنوب کشیده شده و تایتانیک به صورت غافلگیرانه با این توده بزرگ یخ مواجه شده باشد.

این ستاره شناس اظهار می دارد که ماه کامل در آن زمان کاملا غیرطبیعی بوده و در حقیقت از سال 796 بعد از میلاد مسیح ماه نزدیکترین فاصله خود را داشته است و تا سال 2257 چنین رویدادی دیگر اتفاق نخواهد افتاد.


طبق گفته مرکز علمی کالیفرنیا ارزش ساخت کشتی تایتانیک امروزچیزی حدود 400 میلیون دلار می باشد.

جیمز کامرون برنده جایزه اسکار فیلم تایتانیک از سال 1997 پس از اکران فیلم چیزی حدود 1.84 میلیارد دلار درآمد این فیلم بوده است.یعنی پولی معادل ساخت تقریبا 5 نمونه عینی کشتی تایتانیک! جالب است بدانید در سال 2012 درآمد فیلم 3 بُعدی تایتانیک که به بازار عرضه شد خارق العاده بود!


شاید خطای دید مانع کمک رسانی و نجات کشتی تایتانیک شده است.

مورخ بریتانیایی تیم مالتین بر این باور است که هوای تاریک و فرورفتگی کوه یخی در آب شرایطی را برای کارکنان کشتی فراهم ساخته که قادر به تشخیص این توده بزرگ یخی نبوده اند و به طبع پس از این حادثه دیدن کشتی غرق شده و یافتن آن برای تیم های امداد دشوار بوده است.

به گزارش مجله اسمیت سونیان شرایط جوی ان شب به گونه ای بود که انگار همه چیز برای یک اتفاق مهیب آماده شده بود. کمبود نور و غبار محلی آن زمان انگار همه چیز را درهم شکست و برج دیده بانی کشتی را از تشخیص به موقع توده یخ غافل کرد و بعدها به کالیفرنیایی ها هم اجازه نداد که در مورد چگونگی غرق شدن این کشتی اطلاعاتی کسب کنند.


ربات های زیر دریایی کمک کردند تا نقشه جامعی ازفروپاشیدگی کشتی در سال 2012 خلق کنند.

در ماه مارس تیمی از محققان به منظور کشف دلیل غرق شدن کشتی تایتانیک با استفاده از دستگاه فرسنگ شمار کیلومترها به زیر آب دریا رفتند تا نقشه جامعی از کشتی غرق شده تایتانیک خلق کنند.

هیئت اعزامی با استفاده از ردیاب های آوایی تصویری و بیش از صدهزار عکس گرفته شده توسط ربات ها توانستند نقشه ای خلق کنند که نمایانگر صدها شی و قطعاتی باقیمانده از کشتی تایتانیک می باشند.

تا به حال به غیر از یافته های رابرت بالارد کاشف زیر دریا که قطعاتی از این کشتی را یافته چیز دیگری در دست نبوده و امروز این نقشه بری اولین بار به صورت کامل نمایانگر این کشتی می باشد.

 

آخرین منوی ناهار کشتی تایتانیک احتمالا 95 هزار دلار به فروش رفته است.

گزارشات نشان می دهد که منوی غذای کشتی تایتانیک در مزایده ای که گذاشته شده شانس خوبی داشته است. مسافر میلیونر کشتی تایتانیک بنجامین گاگنهیم(در سمت چپ تصویر) در آن روز احتمالا غذای گران قیمتی که شامل گوشت فیله گوسفند و ماهی ساردین دودی بوده است را انتخاب کرده است.


حدود 5000 اثر مصنوعی از کشتی تایتانیک در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش سی ان ان بعضی افراد ثروتمند قادرند که از زیورآلات نقره گرفته تا تکه های واقعی کشتی تایتانیک را به مزایده گذاشته و سود خوبی داشته باشند. در کل ارزش کلکسیون حاصل از کشتی تایتانیک به 189 میلیون دلار می رسد.


رُمانی در سال 1898 حادثه ای شبیه به غرق شدن کشتی تایتانیک را پیش بینی کرد.

در یکی از اثرهای مورگان رابرتسان با نام (Futility) بخشی از آن به طور عجیب و غریبی حادثه غرق شدن کشتی تایتانیک را بیان کرده است که این اثر درست 14 سال قبل از غرق شدن کشتی تایتانیک منتشر شد.

کتاب، داستان تیتان(Titan) را بیان می کند; بزرگترین کشتی که تا بحال ساخته شده است. کشتی که توسط مالکان آن به عنوان کشتی غرقی ناپذیر روانه دریا می شود و چندی بعد در آتلانتیک شمالی به یک کوه یخی بزرگ برخورد کرده و در ماه آوریل غرق می شود و به دلیل عدم وجود قایق نجات بیش از نیمی از مسافران جان خود را از دست می دهند که بعدها عینا همین اتفاق برای تایتانیک افتاد!

لازم به ذکر است که کتاب (Futility) از آن زمان به بعد به(The Wreck of the Titan) تغییر نام پیدا کرد و در گوگل بوک نسخه رایگان آن موجود می باشد.


کشتی های پیشرفته و مدرن امروزی همچنان با کوههای یخی مواجه می شوند.

امروزه نیز کشتی ها با وجود پیشرفت زیادشان، با توده های بزرگ یخ در دریا مواجه می شوند. سال گذشته توده بزرگ یخی سوراخی در بدنه کشتی کوچک ماهیگیری روسیه ای در اطراف قطب جنوب ایجاد کرد.
32 نفر کارکنان این کشتی ماهیگیری تمامی محموله کشتی را به بیرون پرتاب کردند تا کشتی سبک شود و به مدت دو هفته انتظار کشیدند تا نیروهای کمکی به کمک آنها امد.


سفری دریایی در مسیرغرق شدن کشتی تایتانیک ترتیب داده شده است.

به مناسبت صدمین سالگرد سفر بدون بازگشت کشتی تایتانیک، سفری دریایی در یادبود غرق شدگان این کشتی به سمت هالیفاکس جایی که تعداد زیادی از قربانیان کشتی تایتانیک برای همیشه به نزد معبودشان بازگشتند و سپس از آنجا به سمت نقطه ای در اقیانوس اطلس جایی که دقیقا کشتی تایتانیک غرق شد صورت خواهد گرفت. قابل ذکر است که هیچ تضمینی برای اینکه این کشتی به کوه یخ برخورد نکند و به سرنوشت کشتی تایتانیک مواجه نشود وجود ندارد!!


2 میلیون دلار به منظور نگهداری از لنگرگاهی که کشتی تایتانیک در آن ساخته شد، هزینه شده است.

بیش از دو میلیون دلار به بازسازی و نگهداری لنگرگاه تامپسون گرویینگ اختصاص داده شده است. این مبلغ بیشترین هزینه ای است که تا به حال توسط سازمان حفاظت محیطی در حمایت از بناهای یادگاری صرف شده است. همچنین ساختمانی جدید به منظور حمایت از محیط اطراف برای در امان ماندن این منطقه از سیل ساخته خواهد شد.

 

 

توسط: مدیر

منبع: دلگرم

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید