سه شنبه 28 فروردین 1403، 16 April 2024

تبلیغات
توضیحات وزارت بهداشت در مورد تزریق واکسن آنفلوآنزا
توضیحات وزارت بهداشت در مورد تزریق واکسن آنفلوآنزا
  • 7 سال و 7 ماه قبل - 16 مهر 1395 ساعت 15:46
  • تعداد بازدید: 1633

توضیحات وزارت بهداشت در مورد تزریق واکسن آنفلوآنزا

 رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو در آستانه نزدیک شدن به فصل توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا در مورد این نوع واکسن موجود در بازار دارویی کشور توضیحاتی ارائه داد.
رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو  با بیان اینکه موارد آنفلوانزای گزارش شده همان آنفلوانزای فصلی شامل سویه‌های H1N1,H3N2,B می‌باشد که در این میان سویه H1N1  از قدرت بیماری زایی بیشتری برخوردار است  اظهار داشت:ایمنی زایی این واکسن صرفا بر علیه سویه‌های ذکر شده بیماری آنفلوآنزا بوده و هیچ کارایی بر علیه بیماری سرماخوردگی و همچنین سایر سویه‌های بیماری آنفلوآنزا ندارد.

دکتر علی واشقانی فراهانی  اضافه کرد: واکسن‌های آنفلوانزای ثبت شده در کشور که از طریق مراجع قانونی توزیع می‌گردند، سویه‌های سه گانه ویروس آنفلوانزای شایع را پوشش می‌دهند و از نظر اثربخشی و ایجاد سطح ایمنی مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند.

او با تاکید بر اینکه مصرف واکسن آنفلوآنزا در زنان باردار صرفا با تجویز و نظارت متخصصین مربوطه مجاز خواهد بود. تصریح کرد:  در اینباره واکسیناسیون همگانی ضرورتی ندارد وکماکان به افراد با ریسک بالا  مانند بیماران با نقص ایمنی یا بیماری‌های زمینه ای مانند بیماری‌های قلبی - عروقی ، دیابت ، آسم  آنهم  با تجویز پزشک توصیه می‌گردد.

دکتر واشقانی فراهانی در توضیح بیشتر عنوان کرد: افرادی که قبلا با واکسن سال جاری واکسینه شده اند نیازی به تکرار وتزریق مجدد واکسن ندارند غیر از کودکانی که برای اولین با تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

وی با  اشاره به اینکه در بهترین شرایط از زمان تزریق 2 تا 3 هفته طول می‌کشد تا ایمنی مناسب در فرد ایجاد شود بهترین زمان تزریق واکسن فوق را اواخر شهریور و اوایل مهرماه  دانست  و گفت: در این صورت واکسن بهترین کارایی و زمان ایمنی زایی را خواهد داشت.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو در پایان بهترین راه پیشگیری از این بیماری برای عموم جامعه را رعایت اصول بهداشتی فردی وپرهیز از تماس با افرادآلوده عنوان کرد.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
برچسب ها:
بازار آگهی
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید