جمعه 31 فروردین 1403، 19 April 2024

تبلیغات
راسته گوسفندی
راسته گوسفندی
  • 7 سال و 7 ماه قبل - 2 آبان 1395 ساعت 23:17
  • تعداد بازدید: 4502

راسته گوسفندی

خواص گوشت گوسفند

زمانی که صحبت از تأمین امگا 3 بدن به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن ما به سمت آجیل و ماهی کشیده می‌شود، اما باید بدانید که گوشت گوسفند دارای میزان قابل توجهی از امگا 3 می‌باشد.

گوشت گوسفند حاوی میزان بالای پروتئین می‌باشد.

گوشت گوسفند منبع غنی از آهن است. مصرف تکه ای از این گوشت می‌تواند 20% از آهن مورد نیاز روزانه بدن یک مرد و 12% آهن مورد نیاز روزانه بدن یک زن را تأمین کند. آهن موجود در گوشت گوسفند برای پیشگیری از کم خونی ضروری است. خاصیت آهن موجود در گوشت گوسفند جذب راحت آن توسط بدن است. از آنجائیکه آهن یک عنصر حیاتی جهت تشکیل گلبولهای قرمز خون می‌باشد مصرف این گوشت بسیار مفید می‌باشد.

با مصرف گوشت گوسفند شما می‌توانید 45% از روی مورد نیاز بدن که برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری می‌باشد را دریافت کنید. روی موجود در گوشت گوسفند نسبت به روی موجود در خوراکیهای دیگر نظیر لبنیات و حبوبات راحت‌تر جذب بدن می‌شود.

گوشت گوسفند و بره منبع بسیار خوبی از ویتامینهای گروه B می‌باشد.این گروه از ویتامین‌ها برای سوخت و ساز بهتر بدن ضروری می‌باشد. با مصرف قسمتی از گوشت این حیوان فرد می‌تواند 100% از نیاز ویتامین B12 روزانه خود را دریافت کند.

گوشت گوسفند حاوی عناصر کمیابی نظیر مس،منگنز و سلنیم می‌باشد.

با استفاده از روشهای جدید قصابی و خرد کردن گوشتها، با جدا کردن چربیهای اضافی، میزان چربی موجود در گوشتها نیز بسیار کمتر شده است. به عنوان مثال استیک ران گوسفند دارای 5% چربی می‌باشد.

نیمی از چربی موجود در گوشت گوسفند، اشباع نشده است به همین جهت برای سلامتی انسان مفید بوده و به طور معمول مصرف این نوع گوشت در رژیم‌های غذائی سالم توصیه می‌شود

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر