جمعه 10 فروردین 1403، 29 March 2024

تبلیغات
میگو کباب
میگو کباب
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 8 دی 1395 ساعت 13:21
  • تعداد بازدید: 2080

میگو کباب

مواد لازم:

میگوی تازه 500 گرم 
سرکه 1/2 ليوان 
زعفران دم‌کرده 1 قاشق مرباخوری 
روغن زیتون 3 قاشق سوپخوری 
آب پیاز 1/2 ليوان 
نمک و فلفل به مقدار لازم 

طرز تهیه:


ابتدا ميگوها را پاك كنيد به اين طريق كه سر ميگو را با يك دست و بقيه بدنش را با دست ديگر گرفته و با چرخاندن سر، آنرا از بدن جدا كنيد. سپس با گرفتن پاهاي ميگو و چرخاندن آن به دور بدن پاها و پوست بدن را كاملاً جدا كنيد(مي توان جهت زيبا تر شدن شكل ميگو قسمت دم را جدا نكرد طبق عكس) با كارد تيزي از پشت برشي تا انتهاي بدن ميگو بوجود آوريد و قسمت داخلي بدن آنرا كه به شكل يك نخ ديده مي شود خارج كنيد. آنها را در ظرفي ريخته و با آب سرد بشوئيد. حال ميگو جهت طبخ آماده است. در ظرفی آبليمو(يا سركه يا تركيبي از هر دو به دلخواه) آب پياز زعفران نمك و فلفل و روغن رامخلوط كنيد و با قاشق كمي هم بزنيد ميگو هاي پاك شده را داخل ظرف قرار داده، بطوريكه كاملاً روي ميگوها از مواد پر شود تا هر دو طرف بدن ميگو كاملاً طعم دار شود و به مدت 2 تا 3 ساعت در يخچال قرار دهيد. اكنون بنا به تمايل شما مي توان در سيخ فلزي و يا سيخ چوبي طبخ ميگو را انجام داد (البته با سيخ چوبي زيباتر مي باشد) سيخ هاي چوبي را كاملاً با آب سرد خيس كنيد تا در هنگام طبخ سيخها نسوزد و در روي منقل ذغالي يا گازي كباب كنيد در هنگام طبخ مرتباً سيخ ها را بچرخانيد تا از سوختن ميگو جلوگيري شودو سپس با همان سيخ در ظرف مورد نظر قرار داده و با كمي جعفري و برش هاي ليمو ترش تزئين و سرو كنيد. (ميتوان از سس كه ميگو را در آن خوابانده ايد با فرچه روي ميگو بماليد)


نكات سرآشپز :


1ـ هنگام خريد ميگو بايد توجه داشته باشيد كه
الف : بوي گنديدگي  نداشته باشد ب : گوشت ميگو خيلي شل نباشد  ج : رنگ ميگو (با توجه به انواع آن) خيلي تيره نباشد. 
2ـ سعي كنيد ميگوي تازه صيد شده تهيه فرمائيد و در صورت عدم دسترسی نوع يخي آن را از مغازه هاي معتبر خريداري نماييد.
3ـ بوي زُخم ميگو را معمولا با سركه مي گيرند ولي  به علت عادت ذائقه ايراني  استفاده از آبليمو در غذاهاي دريايي مي توان تركيبي از هر دو (آبليمو و سركه) و يا هر كدام را به تنهائي استفاده كرد.
4ـ كباب كردن ميگو بايد فقط در حد پخته شدن آن باشد زيرا پخت بيش از اندازه و طولاني مدت گوشت ميگو را سفت ميكند 
5- جهت سرو مي توانيد روي دم ميگو را با تكه اي ورق آلومينيوم بپوشانيد تا به عنوان دست از آن استفاده شود و موجب سياه شدن نوك انگشتان در حين ميل كردن نشود.   (البته در صورتي كه غذا با دست ميل شود نه با كارد و چنگال) 6ـ علت استفاده از توري سيمي اين است كه همه سیخها که تعداد آن حداقل 5 سیخ چوبی می باشد داخل آن قرار می گیرد و با چرخاندن توري سيمي همزمان كل سيخ ها را چرخانده ايد و احتمال سوختن ميگوها پائين آمده و ميگوها نيز به يك اندازه پخته خواهند شد.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید