جمعه 10 فروردین 1403، 29 March 2024

تبلیغات
مرد یخی و افسانه ای میلان
مرد یخی و افسانه ای میلان
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 23 آذر 1395 ساعت 12:46
  • تعداد بازدید: 1875

مرد یخی و افسانه ای میلان

وقت بحث دقت پاس میاد تونی کروس مطرح میشه ، وقتی بحث دقت تو ارسال پاس‌های بلند مطرح میشه همه یاد بکهام و ژاوی میوفتن و وقتی هم که میخوایم از سوئد حرف بزنیم خیلی‌ها اعتقاد دارن زلاتان تنها سمبل این کشور تو تاریخ بوده !

اما کسی هست که ویژگی‌های بالا را با هم داشته باشه ؟ جوابش سخت نیس : نیلس لیدهولم
ستاره‌ی دهه‌های 50 و 60 .
او سابقه‌ی 12 سال حضور تو یکی از بهترین باشگاه‌های تاریخ راداره . توی رده‌ی ملی هم موفق شد مدال طلای المپیک 1948 و نایب قهرمانی جام جهانی 1958 را به کارنامه افتخاراتش اضافه کنه .
او همراه با گونار نوردال و گونار گرن مثلث مرگبار هجومی سوئد و باشگاه میلان را توی اون دهه تشکیل میدادن . چیزی که سال‌ها بعد برلوسکونی هم این ایده را تقلید و مثلث هلندی رایکارد ، فان باستن و رود گولیت را به میلان آورد .
او در یک بازه‌ی زمانی به مدت 2 سال در میلان حتی یک پاس اشتباه هم نداد ... خیره کنندس دو سال بازی در میلان بدون حتی یک پاس اشتباه ! وقتی ک این رکورد دو ساله با یک پاس اشتباه در سن سیرو به پایان رسید ، هواداران میلان از جاشون بلند شدند و به مدت 5 دقیقه تشویقش کردند !
افتخار بی نظیریه که محبوب سکونشین‌های سن سیرو بشی .
او در 359 بازی برای میلان 81 گل زد و تعداد پاس گل‌های زیاد که آمار دقیقی ازش پیدا نکردم .
او توی پست هافبک هجومی و دقیق‌تر بازیکن پشت مهاجم بود . فیزیک فوق العاده که بهش اجازه داد تا 40 سالگی در بهترین سطح فوتبال بدرخشه ، ارسال پاس‌های میلیمتری ، دوندگی زیاد به طوری که تو هر نقطه از زمین اثرگذار بود؛ از خصلت‌های فوق العادش بود .
او بهترین ورزشکار قرن سوئد لقب گرفت و هوادارن میلان هم بهش لقب ( بارون دوم ) را دادن .
او سرانجام سال 2007 از دنیا رفت . او یه مدل از یه بازیکن کامل بود . وقتی به نام‌های مثل نیلس لیدهولم میرسید چاره ای جز سکوت ندارید ، چرا که واژه ای برای وصفش نمیتونید پیدا کنید .
یادش گرامی .

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید