جمعه 10 فروردین 1403، 29 March 2024

تبلیغات
حلوا اَرده خانگــی
حلوا اَرده خانگــی
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 19 آذر 1395 ساعت 17:30
  • تعداد بازدید: 2160

حلوا اَرده خانگــی

مواد لازم👇

آرد گندم : ۲۱۰ گرم 
ارده ( کنجد آسیاب شده ) : ۱۲۰ گرم 
شکر و یا شیره انگور : ۵۰۰ گرم 
گردوی خرد شده : ۱۵۰ گرم 
آب : ۱ پیمانه 
محلول زعفران : ۱ قاشق سوپخوری 
گلاب : ۳ قاشق سوپخوری 
کره : در صورت تمایل 
پودر پسته : برای تزیین

طرز تهیه 👇

برای درست کردن حلوا ارده ابتدا آرد را در تابه ای مناسبی بریزید سپس تابه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و آرد را تفت دهید (توجه داشته باشید که در طرز تهیه حلوا ارده نباید رنگ آرد عوض شود)‌ سپس ارده را به آرد تفت داده شده اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم شعله گاز مخلوط آرد و کنجد بو داده شده را هم بزنید و بعد از مدت زمان ذکر شده گردو خرد شده را به مخلوط ارده و آرد اضافه کنید و همه این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند سپس مخلوط مواد حلوا ارده را بلافاصله به ظرف دیگری منتقل کنید.

در مرحله بعدی روش تهیه حلوا ارده شکر و آب را روی حرارت قرار دهید

بعد از اینکه شکر در آب حل شد زعفران و گلاب را به شکر اضافه کنید و حرارت گاز را زیاد کنید تا شربت به جوش آید.

سپس شربت را به مخلوط مواد آردی اضافه کنید و همه مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید توجه داشته باشید که باید دمای مخلوط آردی و شربت یکسان باشد یا هر دو ولرم باشند و یا هر دو داغ باشند.
اگر حلوا سفت شد می‌توانید به آن مقداری کره اضافه کنید و اگر حلوا شل شد نگران نشوید زیرا بعد از قرار گرفتن در یخچال حلوا سفت می‌شود.
در مرحله آخر روش تهیه حلوا ارده قالب کمربندی را با کمک سلفون بپوشانید و مخلوط مواد حلوا ارده درون قالب پهن کنید سپس قاشقی را با کره چرب کنید و روی سطح حلوا را با کمک قاشق صاف کنید. روی حلوا خلال پسته بریزید و سپس قالب را به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید
در طرز تهیه حلوا شکری بعد از آماده شدن حلوا می‌توانید آن را با کمک اسکوپ در کپسول‌های مخصوص شیرینی بریزید و با کمک پرک بادام و پسته حلوا ارده را تزیین کنید. 

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر