جمعه 31 فروردین 1403، 19 April 2024

تبلیغات
نباتهای_رنگی
نباتهای_رنگی
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 18 آذر 1395 ساعت 21:59
  • تعداد بازدید: 1752

نباتهای_رنگی

مواد لازم👇😋

آب : یک پیمانه

شکر : سه پیمانه ( نیم کیلوگرم )

زعفران و یا رنگ‌های خوراکی و یا طعم دهنده

خلال چوبی

 

طرز تهیه نبات خانگی👇😋

برای درست کردن نبات ابتدا آب و شکر را داخل قابلمه مورد نظر خود بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. زمانی که کاملا به جوش آمد و یا دمای آن به ۱۱۰ درجه رسید می‌توانید طبق سلیقه و یا نوع مصرف خود رنگ‌های خوراکی و یا زعفران را به آن اضافه نمایید.

سپس تکه ای نخ را در وسط خلال‌های چوبی و یا مداد گره بزنید. توجه داشته باشید که طول نخ باید به گونه ای باشد که وقتی آن را در دهانه لیوان قرار دادیم تا حدودی به ته لیوان برسد. قبل از آن بهتر است خلال‌های چوبی را به کمی شکر آغشته کنید.

گیره ای فلزی را نیز به انتهای نخ وصل کرده و پس از خیس نمودن نخ آن را به آرامی داخل شربت آماده شده قرار می‌دهیم. روی شربت را با حوله ای نسبتا ضخیم ببندید تا علاوه بر اینکه شربت گرم بماند، بلور‌های نبات نیز بوسیله آب بخار شده شربت بر روی نخ و یا همان خلال‌های چوبی ایجاد شوند.

پس از گذشت ۲ روز و یا همان ۴۸ ساعت مشاهده خواهید کرد که بلورها و کریستال هایی روی نخ و خلال‌های چوبی تشکیل شده اند که در واقع همان نبات مورد نظر شما می‌باشد. اگر می‌خواهید نبات‌های خوش رنگی داشته باشید می‌توانید در روش تهیه نبات از انواع رنگ غذا به جای زعفران استفاده نمایید.

 

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید