سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
فساد های بعد از تلگرام. بررسی شبکه های اجتماعی و فیلترینگ.
فساد های بعد از تلگرام. بررسی شبکه های اجتماعی و فیلترینگ.
  • 6 سال و 3 ماه قبل - 11 دی 1396 ساعت 20:43
  • تعداد بازدید: 3616

فساد های بعد از تلگرام. بررسی شبکه های اجتماعی و فیلترینگ.

در گذشته شبکه های اجتماعی گستردگی و امکانات این روزهای مسنجرها را نداشتند و تمام خاصیت آنها به رد و بدل کردن متن یا عکس محدود می شد. کاربران قدیمی مجازی روزی را به خاطر دارند که یاهو مسنجر ایموجی ها را ساخت و باعث شادی کاربران شد چیزی که برای کاربران فعلی شبیه یک جوک به نظر می رسد.
شروع استفاده فراگیر شبکه ها از زمان ویچت آغاز شد ,برنامه ای که افراد فقط با آیدی ازتباط برقرار می کردند. از نظر بنده یکی از بهترین مسنجرهای دنیا بود ولی به نظر علما و بزرگان فساد در پی داشت و فیلتر شد.
فیلتری با امید به کم شدن ارتباط بین جوانان از جنس های مخالف و با دلیل  عجیب کمتر شدن گناه ارتباط با نامحرم.

بدون کمترین وقفه ای وایبر و واتس آپ جایگزین ویچت شدند و کاربرانی که تا دیروز آیدی طرف مقابل را داشتند در انواع و اقسام گروه ها شماره تماس دیگران را به دست آوردند و مزاحمت های زیادی ایجاد شد.
در نهایت با امکان تماس صوتی رایگان وایبر و واتس آپ , صفحات حوادث پر شد از شیاطین وایبری و دختران فریب خورده و رها شده و ناله های گول خورده ها. و مخابرات خواستار فیلترینگ وایبر و واتس آپ شد.

هرچند که به نظر بنده دلیلی بسیار سست و کاملا غیر معقولانه بود . در صفحه حوادث زیاد خواندیم از تماس کلاهبرداران و شیادان, آیا به دلیل استفاده ناصواب عده ای باید مخابرات را قطع کرد؟ پس چرا با استفاده نادرست عده ای وایبر فیلتر شد ولی با کلاهبرداری های گسترده موبایل و تلفن فیلتر نشد؟
دلیل همان احساس خطر از ناحیه تماس صوتی رایگان این شبکه ها بودو ضرر مالی مخابرات.

بعد از وایبر و واتس آپ ملت همیشه در صحنه به سمت کوکوcoco , کیک kik, چتی میتی و تانگو رفتند.
کوکو برنامه ای شبیه ویچت بود  امکاناتی مثل طرح سوال از کاربران و نظرسنجی داشت. تمامی کاربران کوکو به یاد دارند که ملت شریف ایران 99درصد سوالات و نظرسنجی ها را در موضوع جنسی و فساد اخلاقی طراحی می کردند.
یعنی اول آیدی طرف را داشتیم بعد شماره تماس و در نهایت چت به سکس چت تبدیل شد و قبح شوخی های مبتذل از بین رفت.

با تلاش و وظیفه شناسی دوستان عزیز تمامی این شبکه ها نیز فیلتر شدند.
90 درصد جوانان ایرانی توان استفاده از فیلترشکن به علت مصرف حجم چند برابری اینترنت را ندارند و با فیلتر شدن هر شبکه به زودی شبکه جایگزین را پیدا می کنند.بدون تعارف به علت شرایط اقتصادی تنها تفریح جوانان حضور در فضای مجازی است و آسیب های بسیاری که کانون خانواده ها را تهدید می کند.

در نهایت رسیدیم به تلگرام و اینستاگرام دو غول بزرگ محبوب ایرانیان.
از اینستاگرام بگذریم که واقعا هیچ حرفی گفته نشود بهتر است صحنه هایی که در این شبکه به اشتراک گذاشته می شود را در قبیح ترین فیلم های هالیوودی هم نظاره نمی کنیم.
تلگرام با امکانات فوق العاده ای که داشت محبوب تمام ایرانیان شد و کمتر کسی را می دیدیم که تلگرام نداشته باشد.
از لحاظ اقتصادی و تولید مشاغل اینترنتی و رشد خرید و فروش اجناس اینترنتی بدون شک تلگرام خدمت بزرگی به ایرانیان کرد.

با فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام چند فساد خطرناک در کمین ما است.
اول رفتن کاربران به شبکه هایی مثل ایمو که چت مبتذل را به فیلم های پورنو تبدیل میکند و از لحاظ آسیب های فرهنگی و ابتذال بدون هیچ شک و تردیدی بزرگترین خدمت به دشمنان ایران عزیز است.
دوم از بین رفتن کانال ها و تعطیلی خرید و فروش اینترنتی و بیکار شدن عده زیادی از مردم . بیکاری فقر می آورد و به قول قدیمی ها از هر دری فقر وارد شود از در دیگر دین خارج می شود.
سوم اینکه با رفع فیلتر واتس آپ و با توجه به اضافه شدن ایجاد کانال در واتس آپ و شباهت آن با تلگرام کاربران به سمت این شبکه هم خواهند رفت و همه می دانیم واتس آپ در سال گذشته به مارک زاکربرگ و فیسبوک فروخته شد.همان شبکه ای که عزیزان دلواپس انگ صهیونیستی بودن به آن زده و فیلترش کردند. یعنی هم مشاغل اینترنتی را از بین بردیم و هم 50 میلیون کاربر را از تلگرام گرفتیم و به واتس آپ و فیسبوک صهیونیستی هدیه دادیم.

به نظر شما فیلترینگ تا امروز جواب داده یا با هر فیلتر شاهد افزایش فساد در جامعه مجازی و در نهایت در جامعه واقعی بوده ایم؟؟؟؟؟؟

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (2)

آواتار

مصطفی

چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 12:08
دقیقا
آواتار

ارزو

جمعه 15 دی 1396 - 10:40
باسلام.همینطوری که تو متن بالا هم اشاره شده..با محدود کردن یا فیلترینگ اصل ان چیزی که مو جبات نگرانی بعضی را در زمینه امنیت فردی یا اجتماعی یا ارتباط به اصلاح که منجر به گناه میشود نه تنها کم نکرده چه بسا اینکه افراد رو به شکل عجیبی پیگیری یافتن راهی برای رفع اون کرده از استفاده از انواع فیلتر شکن تا پناه بردن به شبکه های دیگر در ثانی زمانی که در کشوری امکان رفع هر محدودیتی در زمینه شبکه های اجتماعی با وجود فیلتر شکن های قوی میسر هست عمللا این قبیل برخوردها مضحک هست
آواتار

مدیر سایت

شنبه 16 دی 1396 - 00:05
سلام حرف تون کاملا درسته

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

اخبار و خواندنی ها
با رفع فیلتر واتس آپ و با توجه به اضافه شدن ایجاد کانال در واتس آپ و شباهت آن با تلگرام کاربران به سمت این شبکه هم خواهند رفت و همه می دانیم واتس آپ در سال گذشته به مارک زاکربرگ و فیسبوک فروخته شد.همان شبکه ای که عزیزان دلواپس انگ صهیونیستی بودن به آن زده و فیلترش کردند. یعنی هم مشاغل اینترنتی را از بین بردیم و هم 50 میلیون کاربر را از تلگرام گرفتیم و به واتس آپ و فیسبوک صهیونیستی هدیه دادیم. به نظر شما فیلترینگ تا امروز جواب داده یا با هر فیلتر شاهد افزایش فساد در جامعه مجازی بوده ایم؟