پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
ناگـــت مرغ
ناگـــت مرغ
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 18 آذر 1395 ساعت 18:38
  • تعداد بازدید: 2123

ناگـــت مرغ

مواد لازم:

مرغ چرخ کرده : ۱ کیلو ( سینه و یا ران مرغ )

پیاز : ۲ عدد

سیر : ۵ حبه

نمک : به میزان لازم

فلفل و زردچوبه : به میزان لازم

تخم مرغ : ۴ عدد

کنجد : ۶ قاشق غذاخوری

پودر سوخاری : دو پیمانه

پفک : ۲ بسته

پنیر پیتزا : ۳۰۰ گرم  

زعفران : ۱/۴ قاشق غذاخوری

روغن مخصوص سرخ کردنی : به میزان لازم

روش تهیه :

در طرز تهیه ناگت مرغ در مرحله اول ابتدا گوشت مرغ را به خوبی چرخ کنید.

پنیر پیتزا و سیر و پیاز را به خوبی رنده کنید سپس مرغ چرخ کرده را در درون ظرف مناسبی بریزید و سیر و پیاز و پنیر پیتزا و نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و به خوبی این مواد را باهم مخلوط کنید می‌توانید این مواد را در درون غذا ساز نیز بریزید و به مدت ۲ دقیقه این مواد را در درون غذا ساز باهم مخلوط کنید تا مواد ناگت مرغ به شکل چسبنده در آیند سپس به مدت ده دقیقه مواد را در درون یخچال قرار دهید.

در مرحله بعدی پفک‌ها را به خوبی له کنید و کنجد را با پفک مخلوط کنید . تخم مرغ‌ها را در ظرف مناسبی بریزید و آن‌ها را به خوبی هم بزنید سپس زعفران آب کرده را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید.

بعد از مدت زمان ذکر شده مواد ناگت را از درون یخچال بیرون بیاورید و مقداری از مواد را بردارید و به فرم دلخواهتان مواد ناگت را فرم دهید و در مقداری پودر سوخاری ناگت را بغلطانید سپس ناگت مرغ فرم داده شده را در درون تخم مرغ غلطانده و در مرحله بعدی طرز تهیه ناگت مرغ آن را در به مخلوط پفک و کنجد آغشته کنید. تا وقتی که مواد ناگت تمام شود تمامی این مراحل را تکرار کنید.

در قابلمه ای مناسب مقداری روغن مایع بریزید و قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید بعد از این که روغن به خوب داغ شد مواد فرم داده شده ناگت را در درون روغن بیاندازید تا به خوبی سرخ شوند. بهتر است که ناگت مرغ را با شعله ملایم گاز سرخ کنید تا به خوبی مغز پخت شود.

نکاتی برای ایجاد طعم ایده آل ناگت مرغ

می توانید ناگت را بدون استفاده از پنیر پیتزا نیز طبخ کنید. اگر می‌خواهید ناگت را به صورت کوکو طبخ کنید بهتر است که در روش تهیه ناگت از پنیر فتا استفاده کنید. و اگر می‌خواهید ناگت مرغ را با طعم متفاوتی تهیه کنید از پنیر گودا در طرز تهیه ناگت مرغ استفاده کنید. استفاده از پنیر پیتزا در طبخ ناگت مرغ باعث کش دار شدن ناگت مرغ می‌شود.اگر می‌خواهید گوشت چرخ کرده مرغ به دست‌های شما نچسبد می‌توانید هنگام فرم دادن مواد ناگت مرغ دست‌های خود را به کمک آب کمی نمناک کنید.می توانید در روش تهیه ناگت مرغ از پودر آویشن و پودر سیر و فلفل قرمز نیز استفاده کنید.می توانید برای خوش طعم کردن ناگت‌ها به مواد ناگت عصاره گوشت مرغ نیز اضافه کنید.می توانید این غذا را همراه با سالاد کاهو و سیب زمینی سرخ کرده میل کنید.ناگت‌ها را حتما با روغن مخصوص سرخ کردنی سرخ کنید.اگر می‌خواهید ناگت‌ها را آماده کنید ولی در زمان دیگری آن‌ها را سرخ کنید ظرف پلاستیکی مناسبی را برای نگه داشتن انتخاب کنید و کف ظرف را آرد بپاشید و ناگت‌های مرغ را در ظرف پلاستیکی بچینید.

بعد از این که ناگت مرغ آمده شد می‌توانید آن‌ها را در درون ظرف و یا دیس مناسبی قرار دهید و با سس تند و خیار شور و کاهو و گوجه و …ناگت را به زیبایی تزیین کنید.

امیدواریم با این روش طرز تهیه ناگت مرغ بتوانید ناگت مرغ خوشمزه ای را در منزل طبخ کنید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید