جمعه 10 فروردین 1403، 29 March 2024

تبلیغات
بامیه_سیب_زمینی
بامیه_سیب_زمینی
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 11 آذر 1395 ساعت 15:40
  • تعداد بازدید: 2057

بامیه_سیب_زمینی


مواد لازم

کره : ۳۴ گرم 
سیب زمینی : ۵۰۰ گرم 
آب : یک و دو سوم پیمانه پلوپزی
آرد : ۲ پیمانه پلوپزی 
بیکینگ پودر : ۱ قاشق چایخوری 
تخم مرغ : ۳ عدد
شکر : ۲ قاشق سوپ خوری زعفران دم کشیده : به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید و سپس بعد از پخته شدن سیب زمینی‌ها پوست آن‌ها را بگیرید و سیب زمینی‌ها را به صورت داغ رنده کنید.
در مرحله بعدی روش درست کردن بامیه سیب زمینی تابه مناسبی را بر روی شعله گاز قرار دهید سپس آب را در درون تابه بریزید و کره و شکر را نیز به آب اضافه کنید.
بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید زعفران دم کشیده را برای خوشرنگ شدن بامیه سیب زمینی به مخلوط آب و کره اضافه کنید.

سپس همه آرد را در درون تابه بریزید و هم بزنید تا کره و آب جذب آرد شوند و خمیر در یک طرف تابه جمع شود.

سپس خمیر را به مدت ۵ دقیقه در درون تابه تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود

بعد از مدت زمان ذکر شده تابه را از روی حرارت بردارید و تخم مرغ‌ها را به صورت یکی یکی به خمیر اضافه کنید و با کمک همزن مخلوط آرد و تخم مرغ‌ها را هم بزنید توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن هر کدام از تخم مرغ‌ها باید مخلوط خمیر بامیه و تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا تخم مرغ‌ها به خوبی خورد خمیر بروند.

سپس بیکینگ پودر و شکر را به خمیر بامیه اضافه کنید و هم بزنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه بامیه سیب زمینی سیب زمینی‌ها رنده شده را به خمیر بامیه اضافه کنید و دوباره مخلوط مایه بامیه را هم بزنید تا یکدست شود توجه داشته باشید که مایه بامیه نباید شل باشد

در مرحله آخر دستور پخت بامیه سیب زمینی مایه بامیه را در درون قیف ماسوره داری بریزید.

 در درون تابه ای مناسب مقدار زیادی روغن بریزید و تابه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود و سپس مایه بامیه سیب زمینی را از درون قیف با فشار بیرون آورید و با کمک قیچی چرب شده به اندازه دلخواه از مایه بامیه سیب زمینی ببرید تا در درون روغن سرخ شود.

بعد از اینکه بامیه‌ها به رنگ دلخواهتان رسیدند آن‌ها را از درون روغن خارج کنید و در درون صافی مناسبی قرار دهید تا روغن اضافی از بامیه‌ها خارج شود.

نکات طلایی در تهیه بامیه سیب زمینی👇👇

اگر می‌خواهید بامیه سیب زمینی را در کنار انواع نوشیدنی نظیر شربت و آب میوه و یا شیر میل کنید باید در طرز تهیه بامیه سیب زمینی از شکر استفاده کنید.اگر تمایل دارید که بامیه سیب زمینی را در کنار غذا سرو کنید باید در هنگام تهیه مایه بامیه به آن نمک اضافه کنید.بعد از هر بار استفاده از قیچی برای بریدن مایه بامیه سیب زمینی قیچی را چرب کنید.می توانید شکل‌های مختلفی مانند پفکی و شکل طولی و … به بامیه سیب زمینی بدهید.بامیه‌ها را به هیچ عنوان در درون روغن هم نزنید زیرا ممکن است به هم بچسبند و یا پاره شوند.در طرز تهیه بامیه سیب زمینی هنگام سرخ شدن بامیه‌ها تابه را گهگاهی تکان دهید تا همه بامیه‌ها به صورت یکنواخت سرخ شوند.هنگام درست کردن بامیه سیب زمینی برای سرخ کردن بامیه‌ها از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید

در طرز تهیه بامیه سیب زمینی اگر ترجیح می‌دهید بامیه‌ها طعم ملسی داشته باشند می‌توانید ۱ قاشق غذا خوری شکر و ۱ قاشق چای خوری نمک به مایه بامیه سیب زمینی اضافه کنید. بعد از آماده شدن بامیه‌های خوشمزه آن‌ها را برای سرو درون ظرف مناسبی بچینید و با کمک انواع سبزیجات نظیر گوجه و تربچه و خیار و … سس بامیه‌ها را به زیبایی تزیین کنیدزیبایی تزیین کنید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید