سه شنبه 4 اردیبهشت 1403، 23 April 2024

تبلیغات
نمای کامپوزیت آلومینیوم
نمای کامپوزیت آلومینیوم
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 28 آبان 1395 ساعت 17:36
  • تعداد بازدید: 2444

نمای کامپوزیت آلومینیوم

مشخصات فنی ورقهای کامپوزیت آلومینوم :
ورق کامپوزیت آلومینیومی از 3 لایه عمده تشکیل می‌شود که 2 لایه آلومینیوم در دو طرف ورق به ضخامت 0.5 میلیمتر و یک لایه از جنس پلی اتیلن غیر سمی و غیر قابل احتراق به نام  PVDF  به ضخامت 3 میلیمتر در میان دو ورق آلومینیوم قرار دارد. این لایه نقش عمده ای در انعطاف پذیری وعایق سازی ورق کامپوزیت آلومینیومی در مقابل صدا وحرارت ایجاد می‌کند . این ورق‌ها را می‌توان به اشکال مختلف درنما وداخل ساختمان به کاربرد .
طول ورقهای آلومینوم 1800 تا 3660 میلیمتر و پهنای 1200 تا 1220 میلیمتر و ضخامت 3 الی 6 میلیمتر می‌باشد .
عرض استاندارد : 1220 میلیمتر و عرض ماگزیمم : 1550 میلیمتر
طول استاندارد : 2440 میلیمتر و طول ماگزیمم : 6000 میلیمتر
ضخامت : از 3 الی 6 میلیمتر
رنگ متناسب با سفارش مشتری می‌باشد .
اندازه نامتعارف بنا به درخواست مشتری قابل تهیه می‌باشد .
هر مترمربع از پانل آلومینوم فقط 3.5 الی 5.5 کیلوگرم وزن دارد که عامل مهمی درمسائل زلزله و حمل و نقل می‌باشد

مزایای ورق پانل کامپوزیت آلومینوم :
1- سبکی وزن-  ورق‌های کامپوزیت دارای وزن کمی حدود 8-5 کیلوگرم در هر مترمربع می‌باشند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان دارای پایین‌ترین وزن ممکن می‌باشد.( کاهش وزن سازه باعث کاهش ضریب زلزله در محاسبات می‌باشد )
2- خواص آکوستیک- فضای خالی پشت ورق‌های کامپوزیت باعث ایجاد خاصیت آکوستیک می‌شود یعنی همان ایجاد ایزولاسیون صوتی و حرارتی بوجود می‌آید.
3- وجود روش‌های مختلف ساخت و امکان تولید اشکال پیچیده و متنوع -بوسیله ابزار زوایای مختلف با لبه تیز تا 135 درجه را می‌توان با این ورقها ایجاد کرد در حالیکه برای مصالح رایج دیگر فاقد سیمان، سنگ و شیشه این امر امکان پذیر نمی‌باشد.
4- تنوع رنگ فوق العاده و تقریبا نامحدود.
5-زیبایی و درخشندگی نمای ساختمان.
6- امکان اجرای نصب سریع و دقیق.
7- ثبات فوق العاده و عمر طولانی در مقابل شرایط گوناگون جوی از جمله آتش سوزی
8- مقاوم در برابر شوک‌های حرارتی
9- عملکرد غیر یکپارچه در زلزله- با توجه به اینکه این ورق‌ها بصورت ثابت به نمای ساختمان متصل نمی‌شوند، هنگام وقوع زلزله ورق‌ها در جای خود حرکت کرده و امکان فرو ریختن آن به حدأقل می‌رسد.
10- امکان آب بندی نما- از ویژگی‌های نمای کامپوزیت، امکان آب بندی آن می‌باشد به گونه ای که امکان نفوذ آب به زیر نما وجود نداشته باشد و آب ناشی از باران و برف پس از هدایت به شیارهای تعبیه شده از محل معینی خارج می‌شوند. همچنین این ورق‌ها در مقابل خوردگی ناشی از آب و هوا و باران‌های اسیدی کاملاً مقاوم است و عوامل جوی هیچگونه تأثیری به زیبائی و کیفیت نما نخواهد داشت.
11- نگهداری آسان نما- از دیگر ویژگی‌های این ورق‌ها تمیز ماندن آن است. دلیل این امر نوع رنگ مصرفی است که در اثر جریان هوا الکتریسیته ساکن در ورق ایجاد نمی‌شود که گرد و غبار معلق در هوا جذب نشده لذا سطح آن تمیز مانده و هرگونه گرد و غبار احتمالی نیز با اولین باران از روی سطح کاملاً شسته می‌شود.
12- مقاوم در برابر لرزشهای ناشی از باد و صداهای ناخواسته آن.
13- قابلیت تعویض پانل ها- در صورت بروز هرگونه مشکل در یکی از پانل‌ها به دلایل مختلف، این قابلیت وجود دارد که بتوان بدون خرابی کل نما تنها پانل آسیب دیده را عوض کرده و یک پانل نو جایگزین آن کرد

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید