یکشنبه 9 اردیبهشت 1403، 28 April 2024

تبلیغات
قالب بتن
قالب بتن
  • 1 سال و 9 ماه قبل - 14 مرداد 1401 ساعت 18:54
  • تعداد بازدید: 958

قالب بتن

قالب بتن


تولید و فروش قالب بتن

در سال های اخیر اکثر ساختمان های مسکونی و تجاری با سازه اسکلتی از نوع بتن احداث شده اند که همین موضوع باعث نیاز روز افزون فعالان این حوزه به قالب های با کفیت و مقاوم بتن شده است. قالب بتن تاثیر بسیار زیادی در شکل و فرم ستون ها و سقف های یک اسکلت بتنی دارد که در صورت استفاده از قالب های نامناسب قطعا سازه شما دچار مشکلات متعددی خواهد شد. اگر قصد خرید و یا ساخت قالب های بتنی را دارید ما به شما شرکت آرتا بنیان صنعت را پیشنهاد می دهیم.


قالب بتن چیست

قالب بتن در واقع نوعی ورقه در جنس های مختلف خصوصا فلزی می باشد که قبل از بتن ریزی در قسمت های مختلف یک سازی همچون ستون و سقف نصب می شود. هنگامی که این قالب ها از ملات های بتنی پر شدند این قالب ها وظیفه حفظ و شکل دهی بتن تا زمان خشک شدن آن را دارند. این قالب ها در جنس های مختلفی ساخته می شوند که گاهی در کنار هم قرار گرفتن آنها می تواند سیستم های پیچیده تری مثل قالب بالا رونده، قالب چرخشی، قالب مدولار، قالب چکشی، قالب لغزنده و موارد دیگری را به وجود آورند. در ادامه مطلب به انواع قالب های بتنی اشاره خواهیم کرد.
 

بدون شک یکی از مهم ترین مراحل بتن ریزی یک ساختمان مربوط به قالب بندی آن است که تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری و استحکام ساختمان شما خواهد داشت. از اجزا مهم یک قالب بتن می توان به مواردی همچون بدنه ،حائل ،رویه ،ستون ها و مهارها اشاره کرد که زمانی که این قالب ها در کنار یکدیگر قرار میگیرند قابلیت آن را خواهند داشت شکل و فرم های مختلفی را در اندازه های گوناگون به بتن دهند. اگر شما نیز قصد خرید هر نوع قالب بتن در ابعاد مختلف را دارید می توانید با مراجعه به سایت از خدمات موجود در آن استفاده نمایید.
 

قالب بتن


معرفی انواع قالب های بتنی

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم قالب های بتنی در انواع مختلفی تولید و ساخته می شوند که هر کدام دارای یک سری ویژگی و خصوصیات مخصوص به خود می باشند که شما با توجه به نوع کار خود باید یکی از آنها را انتخاب نمایید. در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم.


قالب نوع فلزی

خب این نوع قالب محبوب ترین و پراستفاده ترین نوع قالب بتن می باشد که از نظر استحکام و ایمنی نیز شرایط بهتری نسبت به مدل های دیگر خواهد داشت. استفاده از این قالب ها بسیار ساده است به همین دلیل اکثر بتن کار این قالب را برای کار خود انتخاب می کنند و همچنین در این مدل قالب فلزی بتن دیگر نیاز به برش قالب در اندازه های مورد نیاز نیست و آنها در اندازه مختلف توسط کارخانه های گوناگون همچون مجموعه آرتا بنیان صنعت تولید می شوند.


قالب نوع چوبی

این قالب در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته است البته اکنون نیز بسیاری از بتن کاران در برخی از موارد خیلی کم از این تخته های چوبی استفاده هایی را می کنند. زمان ساخت قالب چوبی طولانی می باشد اما ویژگی های مختلفی همچون منعطف بودن و داشتن قیمت ارزان سبب استفاده از آنها شده است که البته باید به این نکته توجه کنید که از نظر نیروی کار هزینه استفاده از این قالب ها بیشتر است و این قالب ها در زمان کوتاهی مستهلک می شوند.


قالب پلاستیکی بتن

همانطور که از اسم این قالب نیز مشخص است جنس آن از پلاستیک می باشد که نسبت به مدل فلزی از استحکام کمتری برخوردار است. قالب بتن پلاستیکی از مواد پلیمری مقاوم در برابر ضربه فشار سایش و گرما ساخته می شوند و با توجه به مقاومت آنها در برابر رطوبت عمر مصرف این گونه از قالب ها بالا می باشد که در سه مدل قالب پلاستیکی مدولار اهرمی و قالب مدولار پلاستیکی لبه 5 و قالب پلاستیکی ویژه ستون ساخته می شوند.


قالب نوع فایبرگلاس

اگر به دنبال نسل جدید از قالب های بتنی می باشید پیشنهاد ما به شما مدل فایبرگلاس این قالب ها می باشد که دارای ویژگی های مختلفی می باشند و از آنها بیشتر در موارد خاص و پیچیده ای که امکان استفاده و کار با قالب های دیگر نیست از قالب های فایبرگلاس استفاده می گردد.
 

قالب بتن


انواع دیگر قالب های بتنی

در بالا به مهم ترین نوع قالب بتن اشاره کردیم اما تنوع در این قالب ها بسیار بالا می باشد و در انواع دیگری نیز تولید می گردند که از مهم ترین آنها می توانیم به قالب های آجری بتنی که بیشتر در فنداسیون به کار می رود ،قالب تیرچه بتنی ،قالب تونل فرم ، قالب تونل لاینینگ و موارد دیگر اشاره کنیم. اگر قصد خرید و ساخت هر مدل از قالب های مناسب بتن کاری را دارید پیشنهاد میکنیم از سایت آرتا بنیان صنعت دیدن نمایید.


انواع قالب از نظر کاربرد

قالب بتنی در موارد مختلف در یک ساختمان با اسکلت بتن کاربرد دارد که وظیفه اصلی آنها شکل دادن به این نقاط می باشد. از مهم ترین کاربرد قالب های ساخته شده از بتن می توان از مواردی چون قالب بندی سقف ،قالب بندی ستون ،قالب بندی دیوار و قالب بندی فونداسیون نام برد که تاثیر زیادی در ساختمان مورد نظر شما خواهد داشت.


روغن قالب بتن چیست

احتمال شما نیز در کار ساختمان سازی با روغنی مواجه شده اید که اکثر بتن کارها آن را تهیه کرده و به قالب های خود می زنند که به آنها روغن قالب بتن گفته می شود. استفاده از این روغن ها سبب می شود که اعث می شود سطح بتن صاف و صیقلی شود و همچنین عمر مفید قالب ها افزایش یابد و برای عدم نیاز به اعمال ضربه های مکانیکی, از این روغن ها استفاده می شود.
 

قالب بتن


برخی از ویژگی های ساختمان بتنی نسبت به فلزی

هر کدام از سازه های بتنی و فلزی دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند که نمی توان به سادگی یکی را برتر از دیگر دانست و هر کدام مناسب برای ساخت و ساز خاصی می باشد. در زیر به برخی از ویژگی های ساختمان با سازی بتن اشاره کرده ایم.

ایمن بودن بیشتر سازه ‌های بتنی نسبت به سازه ‌های فلزی
مقاومت بیشتر سازه های بتن در برابر آتش
مقاومت بیشتر در برابر هر گونه ضربه و انفجار به هنگام بروز بلایای طبیعی
مقاومت بالاتر در برابر وزش بسیار شدید باد
دارای هزینه های کمتر نسبت به سازه فلزی
دارای طول عمر بیشتر نسبت به نوع فلزی


مرکز خرید و فروش قالب بتن 

طبق توضیحاتی که در بالا به صورت کامل و جامع به آن اشاره کردیم از اهمیت بالا قالب بتن در ساخت و استحکام سازه های از جنس بتن آگاه شده اید پس اگر شما از متخصص های فعال در حوزه ساختمان سازی می باشید باید در خرید قالب بتن نهایت دقت را داشته باشید و حتما قالب های محکم و با کیفیت بالا را خریداری نمایید همچنین اگر قصد ساخت انواع مختلف قالب های مناسب سازه بتن را دارید می توانید به سایت  مراجعه کرده و با مسئولین فروش و پشتیبان های این مجموعه تماس حاصل نمایید. همچنین لازم به ذکر است که این واحد صنعتی بازرگانی از سال 1385 فعالیت حرفه ای خود را در زمینه قالب بتن آغاز کرده است که نشان دهنده تجربه بالا آنها در ساخت این قالب ها می باشد.

توسط: ادمین

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

اخبار و خواندنی ها
کارخانه آرتا سازه تولید کننده و سازنده انواع قالب بتن در تهران مرکز تولید و خرید و فروش و نصب و اجرای قالب بتن،تجهیزات قالب فلزی بتن،قالب های مدولار،سیستم قالب بندی مدولار،قالب بتن فونداسیون،قالب بتن ستون،قالب بتن دیوار،قالب بتن دیوار مرتفع،قالب بتن قوسی،جک های سقفی،داربست مثلثی،داربست چکشی ستاره ای،قالب بتن گرد و منهول،متعلقات قالب بندی،متعلقات پلاستیکی قالب بندی،اتصالات قالب بندی،قالب های بتن خاص،قالب تونل لاینینگ،قالب تونل فرم،قالب لارج پنل،قالب بتن سفارشی