شنبه 1 اردیبهشت 1403، 20 April 2024

تبلیغات
خورش فسنجان
خورش فسنجان
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 21 آذر 1395 ساعت 12:34
  • تعداد بازدید: 1903

خورش فسنجان

مواد لازم

گردو 500 گرم

گوشت چرخ کرده 300 گرم

پیاز 1 عدد

دارچین 3 قاشق چایخوری

رب انار 5 قاشق غذاخوری

شکر 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

پیاز را ریز رنده کنید و با گوشت چرخ کرده ، نمک ، فلفل و یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید تا مواد چسبندگی مناسبی پیدا کنند. سپس با دست کوفته‌های کوچکی از این مواد درست کنید و داخل روغن سرخ نمائید و کنار بگذارید.
 

گردوها را چرخ کنید. درون قابلمه 2 لیوان اب بسیار سرد بریزید و گردوها را اضافه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا اب جوش بیاید . پس از اینکه اب جوش امد حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت 3 ساعت گردوها با اب بجوشند و کاملا به روغن بیافتند.
 

پس از پختن گردوها باید رب انار و دو قاشق چایخوری دارچین اضافه کنید ( رنگ تیره خورشت از پخت گردو بدست میاید و رب انار برای طعم ترش و ملس کاربرد دارد ). شکر و کمی نمک اضافه کنید سپس به مقدار لازم آب بریزید و چاشنی غذا را تنظیم نمائید.
 

گوشت‌های قلقلی که از قبل اماده کرده بودید به خورشت اضافه کنید و حدود ۱ ساعت دیگر بگذارید گوشت‌های قلقلی درون فسنجان با حرارت کم بجوشند. پس از این مدت فسنجان آماده سرو میباشد.

 

نکته‌ها :

در ابتدای کار گردوها را با اب بسیار سرد مخلوط کنید تا به گردوها شوک وارد شده و روغن درون گردوها ازاد شود ؛ مقدار استفاده از رب انار و شکر در فسنجان سلیقه ای میباشد ؛ فسنجان نیاز به روغن خاصی ندارد و روغنی که در انتهای پخت ایجاد میشود همان روغن گردوست.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید