جمعه 7 اردیبهشت 1403، 26 April 2024

تبلیغات
مرغ تندوری هندی
مرغ تندوری هندی
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 19 آذر 1395 ساعت 17:24
  • تعداد بازدید: 2081

مرغ تندوری هندی

مواد لازم :
 
ران مرغ 6 عدد  .  ماست 1 لیوان  .  پیاز 1 عدد  .  سیر 2 حبه  .  فلفل سبز تند 2 عدد
زنجبیل رنده شده 1 قاشق چایخوری  .  آبلیمو 2 قاشق غذاخوری  .  زیره سابیده 1 قاشق چایخوری
تخم گشنیز سابیده 1 قاشق چایخوری  .  رنگ خوراکی قرمز چند قطره  .  روغن و نمک مقداری

 

 طرز تهیه :

مرغ‌ها را بشویید و با استفاده از چاقو روی سطح مرغ‌ها شیارهایی ایجاد کنید سپس ران‌های مرغ را به مدت 30 دقیقه داخل آب نمک سرد خیس دهید ( در این مدت ظرف را داخل یخچال بگذارید ).
 
برای تهیه سس مخصوص تندوری پیاز ، سیر ، ماست ، آبلیمو ، چند قاشق روغن مایع ، ادویه‌ها ، نمک و رنگ خوراکی را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شوند ( میتوانید به جای رنگ خوراکی از زعفران یا زردچوبه استفاده کنید ).
 

 ران‌های مرغ را از ظرف اب نمک خارج کنید و همراه با سس تندوری داخل کیسه فریزر بریزید و خوب تکان دهید تا تمام سطح مرغ‌ها به سس آغشته شود سپس به مدت حداقل 8 ساعت داخل یخچال بگذارید تا مرغ‌ها خوب مزه دار شوند.
 
پس از استراحت مرغ‌ها را از کیسه فریزر خارج کنید ، فر را با حداکثر دما روشن کنید و مرغ‌ها را داخل سینی فر بچیینید و داخل فر بگذارید تا کباب شوند ( برای طعم و رنگ بهتر پس از 15 دقیقه مرغ‌ها را از فر خارج کنید و به سس آغشته نمایید و مجدد داخل فر بگذارید ).
 
میتوانید مرغ‌ها را با جوجه گردان فر کباب کنید یا مرغ‌ها را داخل هواپز آماده کنید ؛ پس از اینکه تمام مرغ‌ها کباب شدند در ظرف بگذارید و همراه با ماست و .. سرو کنید ( میتوانید به جای ادویه‌های گفته شده از 2 قاشق چایخوری ادویه گرام ماسالا استفاده کنید ).

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر