جمعه 31 فروردین 1403، 19 April 2024

تبلیغات
سوهان قم
سوهان قم
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 6 آذر 1395 ساعت 18:42
  • تعداد بازدید: 1729

سوهان قم


مواد لازم :

خلال پسته و بادام 150 گرم
آرد جوانه گندم 2 قاشق سوپ خوری
آرد سفید 1 قاشق سوپخوری
شکر 210 گرم
کره 160 گرم
بادکا 1/5 قاشق غذا خوری
عسل 2 قاشق غذا خوری
آب نصف لیوان
پودر هل 1ق چ
زعفران نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

دو آرد را با هم مخلوط کرده کمی تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس آب و شکر را اضافه می‌نماییم مرتب هم می‌زنیم. به طوریکه مواد به بدنه نچسبد. مواد که کف کرده کره را افزوده بعد از کمی جوش عسل - بادکا و زعفران و هل را افزوده و حرارت را ملایم می‌کنیم رنگ مواد باید خرمایی شود. مواد به حالت انگشتانه می‌جوشد. مواد که از ظرف برگشت به روی فویل چرب شده با فاصله ریخته و خلال بادام پسته روی آن ریخته و روی آن مهر می‌کشیم.

طرز تهیه آرد جوانه گندم:

با توجه به اینکه دسترسی به آرد جوانه گندم کمی سخت به نظر میاد دستور تهیه اون رو براتون میذارم .البته این ارد به صورت بسته بندی در بعضی از فروشگاه‌های مواد غذایی به فروش می‌رسه. 
جوانه زدن گندم 9روز طول می‌کشد. گندم را سه روز خیس می‌کنیم و سه روز دوم گندم‌ها را در دستمال تمیز و نمدار قرار می‌دهیم و هربار دستمال می‌خواهد خشک شود آن را نمدار می‌کنیم تا گندم‌ها جوانه بزنند و سه روز آخر آنها را در سینی ریخته و پارچه‌ی نمدار روی آنها می‌اندازیم تا خوب ریشه و جوانه بزند(ممکن است مرحله‌ی آخر 4تا5روز طول بکشد) سپس جوانه‌ها را همراه گندم‌ها کنار می‌گذاریم تا نم آن‌ها برچیده شود و بعد میکوبیم و الک میکنیم تا کاملا نرم و لطیف شود.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید