پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
چین اولین داروی تزریقی ایدز را وارد بازار می‌کند
چین اولین داروی تزریقی ایدز را وارد بازار می‌کند
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 5 آذر 1395 ساعت 12:51
  • تعداد بازدید: 1592

چین اولین داروی تزریقی ایدز را وارد بازار می‌کند

به گزارش بازار آذربایجان ، این دارو «آلبوویرتاید» نام دارد و برای درمان و معالجه مبتلایان به ویروس «اچ آی وی» ساخته شده است.

این دارو را شرکت بیوتکنولوژی «فرانتیه» در شهر «نن جینگ» در جنوب شرق چین تولید کرده و بسیاری امیدوارند نقش موثری در درمان بیماران مبتلا به ایدز داشته باشد.


در چین بیش از 800 هزار نفر به ایدز و «اچ آی وی» بر اساس آمار رسمی مبتلا هستند اما دولت کوشش زیادی کرده است که از شیوع بیماری جلوگیری کند.
این دارو به گزارش خبرگزاری شین هوا از سال 2014 میلادی سه مرحله آزمایش کلینیکی را در 12 مرکز پزشکی در سراسر کشور با موفقیت پشت سر گذاشته است.


اداره دارو و مواد غذایی چین در حال انجام آخرین آزمایش بالینی و کلینیکی درباره این دارو در بیمارستان «بی اچ وای» شهر پکن است و بزودی درباره تولید رسمی آن تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.


از این داروی تزریقی هر هفته یک بار استفاده می‌شود و گزارش شین هوا حاکی است که این دارو به مراتب سالم‌تر از داروهای دیگری است که به کبد بیمار لطماتی وارد می‌کرده است.


برخی از گزارش‌ها نیز مانند گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین حاکی است که در این کشور از هر 10 هزار نفر یک نفر به ویروس «اچ ای وی» مبتلا هستند و در سال گذشته میلادی شمار مبتلایان به این ویروس در چین 570 هزار نفر بوده است. آمارهای غیررسمی اما شمار مبتلایان را فراتر از یک میلیون نفر تخمین می‌زند.


هزینه درمان بیماری ایدز در چین که قبل از این سالانه تا 5 هزار دلار بود اکنون در سال بین 500 تا 700 دلار برآورد می‌شود.

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید