شنبه 1 اردیبهشت 1403، 20 April 2024

تبلیغات
خبر خوش برای بدهکاران ضعیف بانکی
خبر خوش برای بدهکاران ضعیف بانکی
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 16 آبان 1395 ساعت 14:47
  • تعداد بازدید: 1649

خبر خوش برای بدهکاران ضعیف بانکی

جزئیات یک مصوبه ویژه بانکی

🇮🇷بخشش  سود و دیرکرد وام زیر۱۰۰میلیون جدی شد🇮🇷

شهریورماه امسال مجلس به پیشنهاد دولت مصوبه ای را ارائه کرد که طی آن منابع حاصل از تسعیر نرخ ارز برای پرداخت تعهدات بانک‌ها پیش بینی شد. با این وجود در مصوبه مجلس دولت مکلف شده منابع حاصل از یکسان سازی نرخ ارز را نیز از این محل پیش بینی کند.

موضوع مهم در مصوبه مجلس این است که سود تسهیلات غیرجاری تا ۱۰۰ میلیون تومان از محل منابع حاصل از تسعیر نرخ ارز پرداخت شود. بنا بر این مصوبه مجلس، بدهکاران تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان فقط ملزم به پرداخت اصل بدهی بوده و پرداخت سود آن بر عهده دولت است؛ در عین حال جریمه دیرکرد نیز باید از سوی بانک‌ها بخشیده شود.
حالا دو ماه پس از این مصوبه، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت از ابلاغ آیین نامه بخشش جرایم دیرکرد بانکی حداکثر تا یکماه آینده خبر داد. نوبخت در خصوص نامه تعدادی از نمایندگان به رییس جمهوری برای بخشش جریمه دیرکرد بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان گفت: در اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ برای اجرای تبصره ۳۵ آیین نامه اجرایی تعریف شده که این آیین نامه اجرایی به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در مرحله نهایی تدوین است.
رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: آیین نامه بخشش جرایم دیرکرد بانکی در مدت یکماه آینده در هیئت دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر