پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
قرص های ضدباروری
قرص های ضدباروری
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 1 دی 1395 ساعت 07:05
  • تعداد بازدید: 2048

قرص های ضدباروری

 یکی از باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست، این است که از قرص‌های ضدبارداری به عنوان دارویی برای شفافیت پوست،رویش مو و درمان کم پشتی موهایشان استفاده می‌کنند.اما آیا این درمان واقعیت دارد؟

قرص‌های ضدبارداری اصلاً از طریق پوست جذب بدن نمی‌شوند و مصرف موضعی آنها تأثیری بر زیبایی پوست و مو نمی‌گذارد.

زیبایی پوست و مو با قرص ضدبارداری، حقیقت یا شایعه؟
⭕️مصرف خودسرانه این داروها نه تنها پوست شما را شفاف و موهایتان را پرپشت نمی‌کند بلکه به آنها آسیب هم می‌رساند. استروژن از قدیم هورمون زیبایی زنانه نامیده می‌شد. درواقع محققان این فرضیه را مطرح کرده اند که میزان زیبایی، ظرافت و حتی سلامت جنسی خانم‌ها به مقدار ترشح این هورمون بستگی دارد. در مقابل، افزایش هورمون‌های مردانه ازجمله تستوسترون در بدن خانم‌ها اگرچه باعث بالا رفتن میل جنسی می‌شود، اما در عین حال جذابیت زنانه آنها را هم به شدت کاهش می‌دهد؛ طوری که مانند مردها دچار ریزش موی سر می‌شوند و پوستی چرب و پر از جوش پیدا می‌کنند.
 
⭕️با این شنیده‌ها خیلی از خانم‌ها وقتی صورتشان جوش می‌زند و ریزش مو پیدا می‌کنند، سریع قرص ضدبارداری تهیه می‌کنند تا بتوانند با هورمون‌های زنانه موجود در آنها مشکلات پوست و موی خود را درمان کنند. غافل از اینکه مصرف خودسرانه این داروها در موارد غیرضروری باعث بروز عوارض نامطلوب و حتی تشدید اختلالات پوست و مو می‌شود.

 

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر