پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
آخرین خبرها درباره مشمولان نظام وظیفه
آخرین خبرها درباره مشمولان نظام وظیفه
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 30 آبان 1395 ساعت 10:49
  • تعداد بازدید: 1561

آخرین خبرها درباره مشمولان نظام وظیفه

 آخرین خبرها درباره مشمولان نظام وظیفه

🔹 جریمه مشمولان غایب به سن نیست بلکه فقط کسانی می‌توانند از این جریمه استفاده کنند که حداقل هشت سال غیبت داشته باشند. همچنین کسانی که دی ماه سال گذشته فارغ‌التحصیل شده‌اند، تا دی ماه سال جاری فرصت دارند خودشان را به سازمان وظیفه عمومی معرفی کنند. اگر این افراد در این فرصت در مقاطع بالاتر تحصیلی قبول شدند، می‌توانند ادامه تحصیل دهند.
🔹ورودی قبل از سال ۹۰ در مقطع کارشناسی شش سال و بعد از آن، پنج سال فرصت دارند تا فارغ‌التحصیل شوند. بعد از این مدت، طبق قانون قدیم اگر درس این دانشجو به اتمام نرسید، برابر قانون پیش‌بینی شده است که مشکلات خارج از اختیار دانشجو در کمیسیون موارد خاص دانشگاه بررسی شود. در عین حال، این کمیسیون می‌تواند درخواست فرجه سنوات ارفاقی دهد. اگر این درخواست پذیرفته شد، دانشجو می‌تواند از یک سال فرجه ارفاقی استفاده کند. اگر این فرجه نیز تمام شد، فرد باید خود را آماده اعزام کند. در صورتی که همچنان واحدهای پاس نشده اندکی نیز باقی مانده، دانشجو می‌تواند از سازمان، حداکثر یک ترم مجوز بگیرد تا درس‌های باقی‌مانده را پاس کند و با مدرک مقطع تحصیلی گذرانده به خدمت اعزام شود.
🔹کسانی که متولد سال ۷۲ و قبل از آن هستند، بر اساس مدت زمان حضور پدر در جبهه مشمول از دو تا ۹ ماه مشمول کسر از خدمت می‌شوند. همچنین کسانی که در حال پرداخت جریمه اقساط سربازی هستند، اگر ۵۰ درصد اقساط را واریز کرده باشند، می‌توانند در کنکور سال ۹۶ شرکت کنند.
🔹دانش‌آموزان یا دانشجویانی که به سن مشمولیت رسیده‌اند، برای خروج از کشور مستلزم اخذ مجوز از سازمان وظیفه عمومی هستند. اگر ساکن تهران باشند، می‌توانند به صورت اینترنتی در سایت سازمان ثبت نام کنند و با تودیع وثیقه، مراحل بعدی را پیش ببرند. با تایید دانشگاه برای آنها مجوز خروج از کشور صادر می‌شود. زمانی که این مجوز صادر شد، با توجه به این که سایت اداره گذرنامه به سامانه سازمان وظیفه به صورت آنلاین متصل است، اقدامات لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید