پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024


مشخصات آگهی
تعداد بازدید: 2204

دستگاه تولید کاغذ از سنگ

خط تولید کاغذ از سنگ تولید کاغذ از سنگ دستگاه تولید کاغذ سنگی قیمت کاغذ سنگی فروش دستگاه کاغذ سنگی تولید کاغذ سنگی فروش دستگاه های تولید کاغذ از سنگ تولیدکننده کاغذ سنگی

نام و نام خانوادگی:

-

موقعیت:

-

تاریخ ارسال:

16 شهریور 1398 ساعت 16:05

تاریخ انقضا:

30 آبان 1403

تلفن تماس:

-

موبایل:

-

وب سایت:

-

پست الکترونیکی:

-

اینستاگرام:

تلگرام:

واتس اپ:

ویدئو:

آدرس:

-

متن آگهی

دستگاه تولید کاغذ از سنگ

پروژه تولید و ساخت کاغذ از سنگ : یکی از مهمترین اهداف این طرح عدم استفاده از جنگل ها و عدم استفاده از آب می باشد.
چراکه برای ساخت یک تن کاغذ حدودا پنج تن چوب مصرف می شود، که تخریب جنگل ها را سبب می شود . مشکل بعدی مصرف بالای آب است که برای ساخت کاغذ از سلولز به علت مضرف بسیار بالا آب کارخانه ها باید در کنار رودخانه قرار گیرد این درحالی که کاغذ معدنی (کاغذ از سنگ کربنات کلسیم یا همان کاغذ سنگی) نیاز به آب ندارد.مشکل بعدی مواردی است که به خمیر کاغذ سلولز اضافه می شود که بسیار سمی هستند و پسماند این موارد وارد آب های زیرزمینی شده و بعدها مورد مصرف قرار می گیرد، در حالیکه کاغذسنگی نیاز به آب ندارد در نتیجه هیچ گونه پسماند سمی نیز تولید نمی کند.

یکی از برجسته ترین نکات طرح فوق عدم نیاز به آب، عدم تخریب جنگل ها و دوست دار محیط زیست است.

خط تولید کاغذ از سنگ

معرفی طرح:

شاید بتوان گفت کاغذ مهم‌ترین ماده اولیه برای تولید محصولات چاپ و نشر است و مصرف آن در کشور ما هم کم نیست. در زمینه تولید این ماده کارخانه‌های اندکی مشغول به کار هستند که درصد کمی از نیازهای داخلی را تامین می‌کنند و مابقی از سایر کشورها وارد می‌شود. یکی از دلایل تولید نشدن کاغذ در ایران شرایط آب و هوایی و نبود منابع جنگلی غنی است، چون عمده‌ترین ماده تشکیل‌دهنده کاغذ، الیافی است که از چوب درختان بدست می‌آید. پس باید به دنبال کاغذی گشت که با شرایط کشورمان سازگاری داشته باشد. یکی از روش‌های تولید کاغذ «تولید کاغذ از سنگ» می‌باشد!! شاید در ابتدا قابل باور نباشد، ولی یکی از روش‌های نوین در صنعت کاغذسازی محسوب می‌شود که این تکنولوژی از کشور کانادا وارد سایر کشورها از جمله ژاپن، تایوان و … شده است.

فروش کاغذ سنگی:

۸۰ درصد ماده تشکیل‌دهنده کاغذ سنگی از کربنات کلسیم است. بیشترین سنگی که روی کره زمین موجود است سنگ پایه آهکی است، که می‌توان کربنات کلسیم را از آن استخراج کرد. اطراف ایران مملو از سنگ‌هایی است که پایه آهکی دارند به همین دلیل است که کشور ما کارخانه ‌های سیمان زیادی دارد. شاید تولید این کاغذ برای سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی به صرفه نباشد چون صنایع سنگی آنها به اندازه کشور ایران غنی نیست ولی برای کشور ما بسیار با صرفه است.
۱۵ درصد مواد تشکیل‌دهنده این کاغذ از مواد پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن است. برای اتصال کربنات کلسیم و مواد رزینی که همان پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن است از موادی به نام coupling agent استفاده می‌شود.

قیمت کاغذ سنگی

اگر به کاغذهای سلولزی نگاه کنیم، در سطح آن خلل و فرج دیده می‌شود که به علت وجود الیاف کوتاه و بلند و ترکیب آنهاست، در کاغذ سنگی پس از ترکیب مواد اولیه، ماده‌ای به نام compatibilizer برای هموژنیزه کردن ترکیب به آن اضافه می‌شود. این ماده ساختار مولکولی ترکیب را یکنواخت و همگن می‌کند به همین دلیل است که خلل و فرجی در بافت کاغذ دیده نمی‌شود. ۵ درصد مواد تشکیل دهنده کاغذ سنگی شامل coupling agent و compatibilizer می باشد.
پس از اینکه بر روی کاغذ سلولزی با خودکار نوشته می‌شود اگر جند ثانیه در آب قرار گیرد و با دست روی آن کشیده شود جوهر از روی آن پاک شده و یا حتی بافت کاغذ از هم پاشیده می‌شود ولی کاغذ سنگی چنین نیست و آسیبی نه به بافت کاغذ و نه به جوهر روی آن وارد نمی‌شود به عبارت دیگر کاغذ سنگی ضدآب است.
کاغذ سنگی را اگر آتش بزنیم خاکستر به جا مانده آهک است که نشان‌دهنده برگشت‌پذیری به طبیعت است. این کاغذ برای تجزیه شدن حداکثر یک سال زمان نیاز دارد یعنی اگر یک سال در طبیعت باشد اثری از آن باقی نمی‌ماند. همچنین مهمترین ویژگی‌های این محصول را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:
– دوستدار محیط زیست بودن
– ضدآب بودن

مزایای کاغذ سنگی

*نقطه ضعف طرح فوق سنگین بودن کاغذ تولیدی می باشد که با فرمولاسیون جدید این مسئله حل خواهد شد.
* جهت بررسی فرصت ها از چنین پروژه ای می توان به مکان یابی کربنات کلسیم که به وفور در اکثر نقاط ایران وجود دارد اشاره کرد، که نهایت استفاده در زمینه اشتغال زایی و باقی مسائل اقتصادی را می توان اشاره کرد.
همچنین میتوان گفت که هیچ تهدیدی برای پروژه فوق نیست چرا که مواد اولیه آن برای سالها و حتی قرن ها نیز وجود خواهد داشت.

برای تولید کاغذ از طریق غنی ترین منبع روی زمین یعنی کربنات کلسیم مواد پلیمری و افزودنی جهت تولید کاغذ استفاده شده است .
در این روش دیگر احتیاجی به آب؛دیگه بخار ،و افزودن اسید الکیل ها سفید کننده ها ،دفع گاز،دفع آب ندارد.
این محصول بدون آلودگی برای محیط زیست می باشد و همین طور باعث ذخیره سازی انرژی می شود و در مقایسه با کاغذ سلولزی ،کاغذ سنگی سمی نیست.بسیار ایمن تر،ضد آب، ضد چربی،مقاوم در برابر پارگی،با قدرت کششی بالا،و هزینه کمتر برای چاپ می باشد.

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تبلیغات
چند آگهی دیگر